Deze algemene voorwaarden (hierna ‘
Algemene Voorwaarden’) zijn van toepassing op alle geboekte afspraken en Diensten die SOERAT (hierna ‘
Soerat’), met maatschappelijke zetel te Haachtstraat 147A, 3020 Herent(België) en met ondernemingsnummer BE0785.298.340, levert. In het geval dat enige voorwaarden opgenomen in een overeenkomst afwijken van enige bepalingen opgenomen in deze Algemene Voorwaarden, zullen de specifieke voorwaarden uiteengezet in die overeenkomst, voorrang hebben.
Artikel 1 – DefinitiesIn deze Algemene Voorwaarden worden onderstaande termen, als volgt uitgelegd:
1. Diensten: alle behandelingen die Soerat aanbiedt en presteert (zoals nader omschreven in artikel 2), alsook alle bijkomende aanvullende diensten die met voorgaande verband houden;
2. Klant: De verkrijger van de Diensten, zijnde de natuurlijke persoon die een afspraak boekt bij Soerat en bijgevolg gebonden is door deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 2 – Diensten 2.1. Soerat biedt, de volgende behandelingen aan (hierna ‘
de Diensten’): (i) browshaping; (ii) regular tinting; (iii) hybrid tinting; (iv) henna; (v) browlift botox (incl. shaping) + tinting; (vi) brow botox care; (vii) powderbrows; (viii) lashlift botox + tinting. De specifieke Diensten worden zorgvuldig beschreven op de website:
Soerat - behandelingen (soeratbydiba.be).
2.2. Soerat biedt haar Diensten aan te Haachtstraat 147A, 3020 Herent.
Artikel 3 – Afspraken 3.1. De Klant dient een afspraak te boeken via de website
www.soeratbydiba.be. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van de gewenste Diensten, alsook het tijdstip. De Klant kan voorafgaand aan het boeken van een afspraak, steeds inlichtingen inwinnen over de verschillende Diensten via
info@soeratbydiba.be of via de instagrampagina @soerat_by_diba, om desgevallend een correcte keuze te maken.
3.2. De afspraak is ingeboekt, nadat de Klant een bevestigingsmail heeft ontvangen, waarin de specifieke behandeling, datum en van de gekozen Diensten wordt vermeld. In het geval dat de Klant geen ontvangstmail heeft verkregen, dient de Klant contact op te nemen met Soerat, via bovenstaande communicatiemethoden (mail of instagrampagina).
Artikel 4 – Prijzen, voorschotten en betalingen 4.1. Soerat vermeldt haar prijzen op de website:
Soerat - behandelingen (soeratbydiba.be). De Klant erkent dus op de hoogte te zijn van de prijzen voor de ingeboekte Diensten.
4.2. Soerat houdt zich het recht voor om te allen tijde de prijzen te wijzigen. De nieuwe prijzen zijn van toepassing vanaf dat ze op de website gecommuniceerd worden, doch zullen niet van toepassing zijn op reeds ingeboekte afspraken.
4.3. De Klant zal telkens bij het inboeken van de afspraak, een voorschot van 50% van het totale bedrag van de ingeboekte Diensten moeten betalen. De afspraak wordt pas geldig ingeboekt na ontvangst van het voorschot. Deze betaling wordt geregeld via het boekingsplatform op de website. Het resterende bedrag wordt door de Klant betaald op dag van het presteren van de Diensten door Soerat.
4.4. In geval van niet-betaling van het resterende bedrag op de dag waarop de Diensten worden geleverd, wordt de Klant aangemaand om binnen een respijttermijn van veertien (14) kalenderdagen de betaling alsnog in orde te maken. Bij niet-betaling van de Diensten, na afloop van bovenstaande respijttermijn, zal Soerat gerechtigd zijn om een forfaitaire schadevergoeding van 20 EURO te vorderen, voor openstaande bedragen die niet hoger zijn dan 150 EURO. Voor openstaande bedragen die 150 EURO overschrijden, gelden de regels zoals opgenomen in XIX.4 Wetboek Economisch Recht.
4.5. Onverminderd het voorgaande behoudt Soerat zich het recht voor om enige verdere uitvoering van de Diensten te schorsen, en dus geen verdere afspraken van de Klant aan te nemen, voorzover het openstaande bedrag en de eventueel bijkomende verschuldigde schadevergoeding niet worden betaald.
Artikel 5 – Annulaties 5
5.1. Bij het boeken van een afspraak gaat de Klant akkoord met de uitvoering van de gekozen Diensten en gaat bijgevolg een betalingsverbintenis aan (o.a. door middel van het storten van een voorschot).
5.2. Een door de Klant geboekte afspraak kan
enkel geannuleerd en/of verplaatst worden via mail en/of een bericht te versturen via de instagrampagina. De Klant ontvangt desgevallend een mail, waarin de annulatie van de afspraak wordt bevestigd. Behoudens hetgeen opgenomen in artikel 5.3, is de Klant niet gerechtigd op een terugbetaling van het voorschot, gelet op het feit dat dit voorschot zal dienen voor het inboeken van de nieuwe afspraak.
5.3. Onverminderd het geval beschreven in artikel 13.2, kan de Klant enkel en alleen een verzoek sturen via mail aan Soerat voor de terugbetaling van het voorschot, indien de annulatie van de afspraak zich binnen de
wettelijke herroepingstermijn voordoet. Bij een eventuele terugbetaling van het voorschot wordt er een transactiekost van 1 EURO in mindering gebracht.
5.4 In het geval dat de Klant: (i) haar afspraak niet minstens 24u op voorhand heeft geannuleerd; of (ii) niet of laattijdig komt opdagen (zonder geldige overmachtsreden), is Soerat gerechtigd om het volledige bedrag van de ingeboekte Diensten te vorderen. Het reeds betaalde voorschot wordt desgevallend ingehouden. In geval van niet-betaling van dit resterende bedrag, geldt de regeling opgenomen in artikel 4.4.
5.5 De Klant erkent dat de geboekte afspraken tijdsgevoelig zijn en onderneemt aldus tijdig op de afspraak aanwezig te zijn. In het geval dat de Klant meer dan 10 minuten te laat is, is Soerat gerechtigd om het presteren van de Diensten te weigeren. De Klant zal desgevallend, conform artikel 5.4, het totale bedrag van de Diensten moeten betalen (waarbij het betaalde voorschot in mindering wordt gebracht).
5.6 Soerat behoudt zich evenwel het recht voor om naast bovenstaande annuleringskosten, ook gevolgafspraken te weigeren.
Artikel 6 - Uitvoering van de Diensten 6.
6.1. Soerat voert de Diensten naar diens beste inzicht, vermogen en conform de normen van goed vakmanschap uit, alsook treft zij de nodige hygiënische maatregelen. Soerat erkent dat zij opleidingen heeft gevolgd en een certificaat voor het leveren van de Diensten (brow-and lash artist) heeft bekomen. Soerat engageert zich om zich bij te scholen en bijkomende opleidingen te volgen, om steeds veilige en kwaliteitsvolle Diensten te kunnen aanbieden.
6.2. Soerat onderneemt de nodige inspanningen te doen om belangrijke informatie te vergaren van de Klant. Op basis van deze informatie tracht Soerat, de producten die gebruikt worden en/of intensiteit ervan, aan de Klant aan te passen.
6.3. Alle Diensten geleverd door Soerat zijn louter en alleen inspanningsverbintenissen. Soerat kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor het niet-bereiken van het specifieke resultaat dat de Klant beoogde (ongeacht het feit dat de Klant bovenstaande informatie heeft gecommuniceerd).
6.4. Soerat engageert zich om de Klant, op het moment dat de Diensten worden geboekt en nadat de Diensten zijn gepresteerd, de nodige informatie te bezorgen voor de correcte voorzorg en nazorg, per type behandeling. De voorzorgsmaatregelen die aan de Klant bij de boeking van de afspraak (of in geval van powderbrows via mail), worden meegedeeld, dienen als leidraad om de te presteren Diensten te vergemakkelijken. Het opvolgen van deze informatie wordt sterk aangeraden, doch is echter louter informatief. Het opvolgen van de informatie door de Klant, doet op geen enkele manier een bindende resultaatsverbintenis in hoofde van Soerat ontstaan ten aanzien van gewenste/beoogde resultaten door de Klant.
Artikel 7 – Verantwoordelijkheden Klant 7.
7.1.De Klant verbindt zich ertoe om conform de ingeboekte afspraak, tijdig aanwezig te zijn. De Klant staat zelf garant voor het inboeken van de juiste en gewenste behandeling/Diensten op de website. De Klant erkent dat er bij het boeken van een afspraak een betalingsverbintenis ontstaat in diens hoofde door middel van het betalen van een voorschot.
7.2. De Klant erkent een informatie omtrent de voor- en nazorg van de Diensten te hebben ontvangen (bij het boeken van de afspraak). De Klant is zelf verantwoordelijk om de informatie nauwkeurig door te nemen en deze op te volgen.
7.3. De Klant is verplicht om bepaalde informatie, bij het boeken van de Diensten en voorafgaand aan het presteren van de Diensten (ter plaatse) mee te delen aan Soerat. Deze informatie omvat (onder andere, doch is niet beperkt tot): (i) bepaalde allergieën aan producten (waaronder henna); (ii) gevoeligheden van de huid; (iii) zwangerschap; (iv) geven van borstvoeding; (v) het gebruik van bepaalde medicatie; (vi) chemo-behandelingen.
7.4. De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de gegevens en informatie die zij aan Soerat meedeelt. Soerat zal deze gegevens vertrouwelijk behandelen, conform artikel 12.
7.5. Soerat is geenszins aansprakelijk voor enige schade, van welke aard dan ook, die te wijten is of voortvloeit uit de verkeerde of onjuiste gegevens die door de Klant zijn verstrekt, of het niet communiceren van belangrijke informatie(zoals hierboven uiteengezet).
7.6. Ongeacht het feit dat Soerat op succesvolle wijze de nodige opleidingen heeft gevolgd en in het bezit is van een certificaat voor de Diensten die zij levert, erkent de Klant dat Soerat geen medische achtergrond heeft, alsook dat Soerat bepaalde reacties of gevoeligheden van de huid niet met zekerheid kan inschatten (zoals bijvoorbeeld een dermatoloog zou doen). In het geval dat de Klant twijfelt of een bepaalde behandeling veilig zou zijn voor de huid (al dan niet door een bepaalde aandoening), is de Klant zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van medisch advies alvorens een afspraak te boeken.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid 8.1. Soerat is alleen aansprakelijk voor of gehouden tot schadevergoeding voor grove tekortkomingen aan haarverplichtingen, dan wel voor haar opzet of bedrog. Soerat is niet gehouden tot enige aansprakelijkheid met betrekking tot de beoogde resultaten die de Klant voor ogen had in het kader van de gepresteerde Diensten.
8.2. De aansprakelijkheid van Soerat is beperkt tot directe schade, met uitsluiting van enige indirecte schade, zoals onder andere, maar niet beperkt tot: gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
8.3. De totale aansprakelijkheid van Soerat zal in geen geval hoger zijn dan het bedrag dat voor de Diensten die aanleiding hebben gegeven tot de directe schade (aldus de specifieke behandeling), werd betaald (of het bedrag equivalent aan de geboekte Diensten).
8.4. De Klant is volledig aansprakelijk voor enige schade die Soerat lijdt omwille van of voortvloeiende uit enige inbreuk van de Klant op haar verplichtingen onder deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 9 – Schorsing Diensten Soerat is gerechtigd om ingeboekte afspraken van Klanten te annuleren en/of toekomstige afspraken te weigeren (zonder hiervoor enige vergoeding verschuldigd te zijn), in een van de volgende gevallen:
• nadat de respijttermijn, opgenomen in artikel 4.5, verstreken is en de Klant nog steeds haar betalingsverplichtingen niet is nagekomen;
• de Klant haar verplichtingen voortvloeiende uit deze Algemene Voorwaarden niet nakomt.
· de Klant meermaals (> 1 keer) niet is komen opdagen of weigert enige annuleringskosten te betalen.
Artikel 10 – Verkoop Producten 10.1. Bovenop de Diensten die Soerat levert, kan de Klant ook bepaalde producten aankopen, zoals: wenkbrauwgel, mascara, wenkbrauwserum, wimperserum, hydraterende wenkbrauwcreme (hierna ‘
Product’). De Producten worden ter plaatse aangekocht (niet online), zolang de voorraad strekt.
10.2. De Klant kan desgevallend via mail een Product reserveren. Het Product wordt dan aan de kant gehouden, tot en met de datum van de ingeboekte afspraak door de Klant of wanneer de Klant het product ter plaatse komt ophalen (met een maximum van twee (2) weken). In het geval dat de Klant een Product heeft gereserveerd, zal de Klant een reservatiekost (in de vorm van een voorschot) dienen te betalen, ter waarde van 50% van de bestelde Producten.
10.3. Dit voorschot wordt in aftrek genomen, op de datum van betaling. De betaalde reservatiekost wordt onder geen beding terugbetaald (bijvoorbeeld in het geval dat de Klant wenst af te zien van de aankoop op de dag dat de Diensten worden geleverd, of in het geval dat de termijn van twee weken is overschreden).
10.4. Soerat staat geenszins garant voor het gewenste resultaat dat de Klant beoogt bij het aankopen van enige Producten.
10.5. Gelet op het feit dat de aan te kopen Producten, cosmetische goederen omvat die wegens gezondheids- of hygiëneredenen verzegeld zijn, kan de Klant het Product niet terugbrengen na de aankoop ervan. Soerat zal dus onder geen beding aangekochte Producten terugbetalen, behoudens gevallen waarin het Product gebreken vertoont (deze dienen te worden gecommuniceerd aan Soerat alvorens de verzegeling wordt verbroken).
Artikel 11 – Gegevensverwerking 11.1. In het kader van deze Algemene Voorwaarden, zal Soerat persoonsgegevens van de Klant verwerken. Door het boeken van een afspraak, verklaart de Klant zich akkoord met deverwerking van zijn persoonsgegevens conform de Privacy Policy van Soerat. Deze Algemene Voorwaarden dienen teworden gelezen in combinatie met de Privacy Policy dietoegankelijk is op de website.
11.2. De Klant erkent dat Soerat bepaalde informatie (meerspecifiek, doch niet limitatief: foto’s, filmpjes en ander beeldmateriaal) kan delen op haar sociale media kanalen. Soerat verzoekt hiervoor telkens de uitdrukkelijke en schriftelijke goedkeuring van de Klant, alvorens over te gaan tot het plaatsen van beeldmateriaal op haar sociale media kanalen/de website. Indien de Klant wenst dat gepubliceerd beeldmateriaal waarop de Klant zichtbaar is, verwijderd wordt, dient zij hiervoor een verzoek te richten naar
info@soeratbydiba.be (conform de Privacy Policy).
Artikel 12 – Geheimhouding en vertrouwelijkheid 12.1. Partijen zijn ertoe gebonden een geheimhoudingsverplichting in acht te nemen. Dergelijke geheimhoudingsplicht houdt in dat, behoudens uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen persoonlijke gegevens/informatie, noch bedrijf gerelateerde informatie van Soerat (in verband met eender welk bedrijfsfacet) mag gebruikt, verspreiden of gedeelde worden met een derde.
12.2. Bovenstaande geheimhoudingsplicht, geldt echter niet in de volgende gevallen:
• informatie die publiek beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege partijen;
• informatie die partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle rechtsmiddelen haar uitgeput)rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie;
• informatie die partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of reglementaire of anderebindende bepaling van overheidswege;
• informatie die één van de partijen dient mee te delen in hetkader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of arbitrage.
12.3. De Klant erkent dat Soerat gerechtigd is om enige informatie mee te delen aan diens werknemers, onderaannemers, of dienstverleners die betrokken zijn bij de uitvoering van de Diensten (waaronder boekhouder) en die er een directe kennis van moeten hebben voor de uitvoering van de diensten.
Artikel 13 – Varia 13.1. Overmacht
13.1.1. Een overmachtssituatie in hoofde van Soerat wordt aanzien als elke omstandigheid die krachtens de wet of de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen, niet te wijten is aan de wil of de schuld van Soerat, onder andere, zonder dat deze opsomming limitatief is: technische problemen met de website of andere programma’s waar Soerat afhankelijk van is voor de levering van de Diensten, hacking, arbeidsconflicten, werkstakingen en uitsluitingen, beperkingen vanwege de overheid, ziektes (waaronder zwangerschapsmisselijkheid) of breuken, ernstige wijziging in de valutaverhoudingen, en dit zelfs indien deze omstandigheden zich zouden voordoen bij derde partijen waarop Soerat beroep doet in het kader van het leveren van haar Diensten.
13.1.2. In geval Soerat ingevolge een overmachtssituatie en omstandigheden buiten haar wil verhinderd wordt om de Diensten, geheel of ten dele, uit te voeren, zal de uitvoering van de Diensten worden opgeschort totdat de toestand van overmacht zal hebben opgehouden te bestaan, een en ander zonder gehouden te zijn tot betaling van enige schadevergoeding aan de Klant. Soerat zal de Klant zo snel mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen van de overmachtssituatie.
13.1.3. De partijen zijn desgevallend gerechtigd om de afspraak kosteloos te annuleren, door middel van schriftelijke kennisgeving hiervan aan de andere partij.
13.2. Herroepingstermijn
13.2.1 Door het inboeken van een afspraak, verzoekt de Klant dat de Diensten worden uitgevoerd op de door de Klant gekozen datum, die mogelijks tijdens de wettelijke herroepingstermijn valt. De Klant erkent desgevallend dat het zijn recht om het contract te herroepen verliest zodra dat de Diensten volledig zijn uitgevoerd.
13.3. Volledige overeenkomst.
13.3.1. Deze Algemene Voorwaarden behelst de volledige overeenkomst tussen de partijen in verband met haar voorwerp en vervangt alle voordien tussen en/of namens hen gemaakte afspraken en/of uitgewisselde documenten.
13.3.2. Geen amendement dat de Algemene Voorwaarden wijzigt, er iets aan toevoegt of weglaat, of ze beëindigt, zal aan een partij kunnen worden tegengeworpen, tenzij het schriftelijk is opgemaakt en ondertekend door alle partijen.
13.4 Nietigheid
13.4.1. Indien enige verbintenis in deze Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig zou zijn met een bepaling van dwingend recht of de openbare orde, zal deze onafdwingbaarheid of ongeldigheid de geldigheid en afdwingbaarheid van andere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden, en evenmin van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet strijdig is met dwingend recht of de openbare orde.
13.4.2. In dergelijk geval zullen de partijen te goeder trouw de ongeldige of onafdwingbare bepaling vervangen door geldige en afdwingbare bepalingen die de oorspronkelijke bedoeling van de partijen zoveel mogelijk benadert met voor de partijen gelijkaardige economische gevolgen.
13.5. Afstand van recht
Soerat kan niet worden geacht afstand te hebben gedaan van een recht, aanspraak of vordering uit de Algemene Voorwaarden of betreffende een wanprestatie van de Klant, tenzij deze afstand schriftelijk is meegedeeld
aan de Klant.
13.6. Geschillenregeling en
bevoegde
rechtbank
13.6.1. De Klant is steeds gerechtigd om een klacht in te dienen bij het Europese onlineplatform voor alternatieve geschillenbeslechting (ADR), via de volgende link:
https://ec.europa.eu/consumers/odr
13.6.2. Deze Algemene Voorwaarden zijn exclusief onderworpen aan het Belgische recht en de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waar de Klant zijn woonplaats heeft zijn bevoegd om kennis te nemen van enig geschil dat voortvloeit uit deze Algemene Voorwaarden.